Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud.Elektrický valčík - Jaroslav Uhlíř a Zdeněk Svěrák
A tak se stalo 25.4.2018, slavnostně, se všemi fanfárami a průvodem… Tak to ani náhodou jako! To zase bylo peklíčko. No snad jste si nemysleli že by snad mohlo s ČEZem být něco hladkého a bez problémů.
To takhle začalo jednoho dne, kdy jsem si řekl že už je na čase začít vyřizovat elektřinu na stavbu. Psal se rok 2018, den 11., měsíc Březen. Potkali jsme se s pánem co nám osazoval vnitřnosti elektrosloupku a vydal nám na to revizi s tím, že teď stačí jít do ČEZu udělat smlouvu a bude elektroměr. No ani omylem.
Napřed jsem volal do ČEZu že co a jak, tak na mě furt mluvili svahilsky a chtěli nějakou smlouvu s ČEZ Distribuce, načež jsem jim vysvětloval že nechápu proč, že máme sloupek, je zrevidovaný a chceme jenom elektroměr. Néé to musíte mít napřed smlouvu s ČEZ Distribuce, pak můžete teprve uzavřít smlouvu s ČEZ Prodej. Achjo. Aby toho nebylo málo dozvěděl jsem se že rezervace příkonu, kterou dělal a platil předchozí vlastník pozemku, může vypršet a pak se to musí zaplatit znovu, to by se ve mě zase krve nedořezal. Pak mi ale volal nějaký technik, který říkal že ano, že sice rezervace příkonu může vypršet, ale že se tak nestalo. Uf, alespoň nějaké dobré zprávy.
Vzal jsem tedy revizi s tím, že si zahraju na blbého zákazníka v k našemu pozemku nejbližším obchodním místě ČEZ. Přišel jsem tam, seznámil je s tím co potřebuji a dozvěděl jsem se konečně co musím udělat. Že jsem se to do té doby nedozvěděl z mnoha telefonátů a emailů nechápu, musel jsem kvuli tomu jet z Prahy až sem abych se to dozvěděl. No dobře, ale furt se nic nehlo. Věděl jsem sice že mám špatný formulář revize a že potřebuji plnou moc od původního vlastníka pozemku, který elektropřípojku vyřizoval. Dobře revizi podle správného formuláře jsem si vyprosil od pána co revizi dělal, to nebyl problém a stejně tak nebyl problém s plnou mocí, s původním vlastníkem jsme se během pár dnů dle dohody potkali a plnou moc mi podepsal. Proč jsem potřeboval plnou moc, no proto, že udělat napřed smlouvu o odběru na původního vlastníka bylo rychlejší a snazší než řešit nějakou strašidelnou a zakletou trojdohodu o převodu podílu. Zrovna jsem nějak byl u našich tak jsem vyrazil do Teplic vyřešit tu smlouvu. Narazil jsem na super slečnu, která mi vše, konečně polopaticky, vysvětlila a navrhla jak to nejlépe pojmout. Uzavřel jsem tedy smlouvu na původního vlastníka a zároveň jsme se dohodli, že jakmile bude smlouva aktivní, což se stane instalací elektroměru, tak už jen emailem vyřídíme převod smlouvy na nás. Wow, tomu říkám teprve flexibilita. Jel jsem domu s pocitem, že to s ČEZem snad ještě nebude tak marné.
Čekal jsem a čekal. Pak se mi ozvala tato slečna s tím, že nám smlouvu zamítli, že na původní smlouvě s ČEZ Distribuce je chybně datum narození původního vlastníka, ověřil jsem si tedy že na plné moci je správně a podepsal v zastoupení žádost o změnu údajů, kde se opravil v té původní smlouvě datum narození. Super, tak teď už se nemůže nic stát a všechno dobře dopadne. Jééé jak já byl zase naivní.
Docela dlouho poté dorazila SMS, že 19.4.2018 budou elektroměr instalovat. Paráda, no jenže 20.4.2018 na místě nebyl a tak jsem volal do ČEZ Distribuce, poučen z dřívějška, aby mi jejich robot nakonec řekl, že pokud chci řešit montáž elektroměru ať laskavě zavolám ČEZ Prodej. Tam mi zase již operátorka řekla, že instalaci elektroměru mám ale řešit s ČEZ Distribuce, to už jsem vypěnil a řekl jí, že mi zrovna robot na jejich lince řekl ať elektroměr řeším s prodejem a ne s nima. No nic, uklidnila mě že na to mají 5dní a určitě elektroměr nainstalují. Dobře dobře, tak jooo. Za pár dní mi původní vlastník přeposlal email o neprovedení instalace elektroměru proto, že montér jaksi nenašel ten správný sloupek s tím, že v obci je více nových staveb. Přitom v tomto emailu byla přesně ulice, obec a parcelní číslo. Tak to jsem si už říkal tak to snad ani není možné. Tak jsem volal na ČEZ Prodej, že co to tam zaměstnávají za hňupy, že to snad ani není možné aby někdo při takhle specifikované parcele jí nenašel. Tak mě zase odkázali na distribuci, po kolikáté už? Stačíte držet nit? Já už se totiž ztratil na začátku. No tak volám na ČEZ Distribuce, tam vypěním také, slečna na lince evidentně není zrovna potěšená, ale snaží se situaci vyřešit, to jsem ocenil a tak jsem trochu povolil. Volala technikovi, pak volala montérovi a ten jí řekl, že zcestoval všechny rozvaděče v obci a hledal lísteček se jménem :D, jakože cože? Dobře, kdyby mi alespoň někdo řekl ať to označím. Nu což, sice bych v 21. století čekal že parcelní číslo, ulice a obec bude stačit ale asi ne. Prý je ale pán asi starší ročník a tak tyhlety katastry a GPSky nezvládá. Dobře, dejte mi na něj číslo a já mu to vysvětlím.
Volal jsem pánovi co měl elektroměr montovat a říkám mu tedy kde ho najde, evidentně se chytil a už věděl. Slíbil jsem že jej označím. Psal jsem to i sousedovi a ten se nabídl, že rozvaděč označí jménem a parcelním číslem, což udělal a skutečně, slíbený den 25.4.2018 se nám elektroměr objevil v rozvaděči.
Nakonec bych ale přecijen rád poděkoval všem zúčastněným, bolelo to ale jsme tam!
…